piątek, 12 września 2014

Książki, które warto znać



HOT LIST / TEJ OD TEGO RAKA! 

Tytuły, które ukształtowały moje życie z chorobą nowotworową
( przyp. jestem zdrowa ). Lektury te miały dość ogromny wkład w mój osobisty projekt, gdzie zaczęłam robić to, czym zajmuję się do teraz. 
Tutaj również muszę podkreślić, że ogromny wpływ na mnie miał materiał, który sama robiłam na potrzebę książki, którą też sama sobie wymyśliłam, uważając, że to wartościowy materiał i warto go zaprezentować. W chwili obecnej rozpoczęłam pracę nad innym projektem wydawniczym, znacznie bardziej potrzebnym.Do tych pozycji wracam często. Traktuje je jak swoje podręczniki. Pozaznaczane fragmenty, popodkreślane zdania. Inspirują mnie często.Wciąż się uczę zrozumieć tę chorobę i wciąż się uczę jak poruszać się po jej korytarzach. Często poza wiedzą książkową, namacalnie jestem z rakiem. Zdarza mi się dzielić tymi tytułami z innymi, którzy potrzebują akurat właśnie tej książki, w tym momencie. W każdej porze roku warto sięgnąć po nie! Zachęcam! 
 

1. "Antyrak"
Dr David Servan-Schreiber
2. "Z rakiem walczy sie przy stole"
Veronesi Umberto, Pappagallo Mario
3. "RAK"
Andrzej Kułakowski
4. "Triumf życia. Możesz mieć przewagę nad rakiem"
Carl Simonton
5. "Można żegnać się wiele razy"
Dr David Servan-Schreiber
6. "Tak sobie myślę..."
Jerzy Stuhr
7. "Cesarz wszech chorób. Biografia raka"
Siddhartha Mukherjee
8. "Oskar i Pani Róża"
Eric-Emmanuel Schmitt
9. "Chustka"
Joanna Sałyga
10. "Szału nie ma jest rak"
Katarzyna Jabłońska w rozmowie z ks. Janem Kaczkowskim 


Tych tytułów jest znacznie więcej!  Warto również sięgnąć po lektury prof. Andrzeja Szczeklika, bądź po książkę o lekarzach "Rak po polsku" , czyli rozmowy Katarzyny Kubisiowej z Cezarym Szczylikiem i Justyną Pronobis-Szczylik. Polecam również Reginę Brett, Alinę Mrowińską, autorkę książki o Magdzie Prokopowicz. Z ostatnich otrzymanych w prezencie to "Nic mi nie jest, po prostu miałem raka" i "abc ... mieliśmy raka..., te dwa ostatnie tytuły kierowane są głównie do rodziców chorych na nowotwory dzieci, aczkolwiek uważam, że jest to zbiór wiedzy absolutnej dla każdego. Nie mogłabym pominąć "Jak żyć z rakiem i go pokonać" Carl Simonton! Jak widzicie, jest dość spory wybór. Warto się rozejrzeć między tytułami, poczytać recenzje, popytać znajomych. Warto również podarować komuś, kto nigdy nie doświadczył choroby nowotworowej, chociażby po to, by mógł na nią spojrzeć z perspektywy zdrowego, silnego człowieka. Można wtedy przewartościować swoje życie i zmienić pewne nawyki. To działa! 
Przyjemnego czytania Wam życzę. Dajcie znać, jeśli polecacie jakieś tytuły! 
 
Love, Patka 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz